Forarget, Vinderen

Eniro har i løpet av helgen lansert en ny "tjeneste", ved at de viser fødselsdag med din telefonregistrering på søk. Ifølge Datatilsynet har de lov til dette, spørsmålet er hvorfor skulle noen ha interesse av din fødselsdag dersom de ikke kjenner deg godt nok til å ha det notert i utgangspunktet?

Jeg fjernet min fødselsdag fra Facebook for å slippe å følge opp gratulasjoner fra perifere bekjente som jeg ærlig talt gir blanke i om husker dagen eller ikke. Ok. Jeg føler meg litt som leserbrevskribenten "Forarget, Vinderen" i Ullern Avis når jeg henvender meg til Eniro, men dog:

---

Ser at dere har lagt ut fødselsdag på Eniro sine søkesider på brukere og med det ønsker jeg å reservere meg mot å være registrert hos Eniro i det hele tatt. De som kjenner meg godt nok til å ha interesse av min fødselsdag burde kunne den allerede, og alle andre er jeg overhodet ikke interessert i at skal kunne bruke denne til gratulasjoner fra perifere bekjente eller slitsomme selgere.

Dere er i ferd med å få en twitterstorm mot dere på grunn av dette og grupper mot Eniro på Facebook. Er dette virkelig noe dere vil?

Med hilsen
Heidi Nordby Lunde

---

Send gjerne en henvendelse til kundesenter@eniro.no du også.

No comments:

Post a Comment

Pageviews Last 30 Days

Followers