Same shit, new wrapping?

Arbeiderpartiet har lansert nye nettsider i dag og ved første øyekast kan jeg bare si en ting: Lækkert.

Designet er rent, stilig og behagelig. Det er relativt enkelt å finne frem til relevante ting, selv om ikke alt innhold fra gamle sider er lenket opp og tilgjengelig. Det er ikke gitt at det er dumt når man vil fornye seg. Moderaterna gjorde det samme før valget i 2006. Det er lett å finne de fire hovedsakene, programmet og et indeksert innholdsregister - Apedia, presseinformasjon, og partiets personer og historie. Er litt usikker på designet rundt web-TV, men det er i hvert fall ryddigere enn tidligere.

Designet ser ut til å være inspirert av Obama, og jeg er spent på løsningen rundt "Mitt Arbeiderparti" - der medlemmene skal kunne organisere seg og diskutere politikk på nett.

Skulle jeg si noe jeg savner så er det integrerte blogger, mulighet for donasjoner, samlested for informasjon (nyhetsbrev, aktiviteter etc) - men hei, jeg kan leve med at de ikke har det.

Politisk sett er det jo "same shit, new wrapping" - men generelt sett så synes jeg de er gode på medlemskommunikasjon, nye medier og slagord. Og det skader ikke med litt humor også.

No comments:

Post a Comment

Pageviews Last 30 Days

Followers